vrijdag 25 mei 2012

Cultuuruitstap 5: ballet Lorraine - la création du monde (Podium)


Op vrijdag 25 mei ga ik voor de laatste keer op uitstap voor het vak esthetica. Ik heb ervoor gekozen om een podiumactiviteit te plannen in Brussel. Vandaag, 25 mei is er een dansvoorstelling in de Koninklijke Vlaamse Schouwburg (KVS) in Brussel. Deze dansvoorstelling ga ik samen bijwonen met mijn zus. We worden in de Koninklijke Vlaamse Schouwburg verwacht voor de voorstelling van 20h. Om 20h kan men de dansvoorstelling ‘La création du monde’ bijwonen van het ballet Lorraine.

Ik heb deze dansvoorstelling niet zomaar gekozen. Dansen is namelijk mijn grote passie, ik dans al 10 jaar. Ik hou zielsveel van dansen omdat je tijdens het dansen volledig kan uitleven op de muziek. Mijn voorkeur gaat niet uit naar één bepaalde dansstijl, geef mij maar eerder een ruimere waaier aan dansstijlen. Sinds de leeftijd van 10 jaar ben ik lid van de dansgroep ‘Limelight’, in deze dansschool kan je verschillende stijlen leren kennen. Men kan in ‘Limelight’ kennis maken met de stijlen: klassiek ballet, tapdans, modern, jazz, pointes, hedendaagse dans, … . Als ik mag kiezen welke dansstijl ik het liefst doe, dan zeg ik eigenlijk zonder twijfel tapdans. De voorstelling die ik vanavond ga bijwonen is namelijk Afrikaanse dans. Ik ben helemaal niet vertrouwd met deze dansstijl, maar daarom ben ik ook zeer benieuwd naar wat deze stijl allemaal te bieden heeft.

De dansvoorstelling ‘La création du monde’ klinkt mij zeer onbekend in de oren. Daarnaast ben ik ook nog niet naar de Koninklijke Vlaamse Schouwburg geweest. Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen, is dat de dansstijl ‘Afrikaanse dans’ is. Vervolgens kwam ik ook niet eerder in contact met de dansers van het ballet ‘Lorraine’.

Ik kan eigenlijk besluiten dat het een avond zal zijn met vol verrassingen. We zullen geconfronteerd worden met een onbekende dansstijl, die we zullen moeten proberen appreciëren. Ik ben alvast heel benieuwd naar de voorstelling ‘La création du monde’. Hopelijk wordt mijn laatste cultuuruitstap een fantastische afsluiter!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten