zaterdag 12 mei 2012

Cultuuruitstap 4: Bozarsundays - Jan Lisiecki (Klassiek)


In de categorie “klassiek” heb ik ervoor gekozen om op zondag 29 april naar bozar te gaan. Deze uitstap heb ik natuurlijk niet alleen gemaakt, ik ging samen met enkele andere leerlingen en leerkracht esthetica mevrouw Coppens richting Brussel om bozarsundays mee te pikken. De voorstelling begon om 11h, we besloten de trein van 10h30 te nemen in Halle. Het einde van de voorstelling was voorzien om 12h.

Op zondag 29 april was er de mogelijkheid om in bozar een pianoconcert van een jonge artiest te gaan beluisteren. De jonge artiest is Jan Lisiecki, een Poolse pianist met nog maar een leeftijd van 17 jaar. Mijn voorkennis is bitter weinig, ik wist enkel dat een jonge man van 17 jaar het publiek ging omverblazen met zijn pianotalent.

Mijn verwachtingen waren redelijk hoog, ik was wel benieuwd om naar zo’n jong talent te gaan kijken. Een piano vind ik een prachtig muziekinstrument, dat kan zorgen voor een rustgevende en ontspannen sfeer. Ik koos voor deze activiteit om verschillende redenen. Ten eerste had ik nog nooit een pianoconcert meegemaakt, daarom wou ik de uitdaging aangaan. Ten tweede was het wel fijn om eens met een groep op stap te gaan en samen te genieten van een uitstap. Ten slotte wou ik mij eens laten wegdwalen in de klassieke muziek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten