zondag 27 februari 2011

Reactie op de recensie


In deze recensie vind ik helemaal mijn mening terug. Zoals hier in deze recensie word gesproken over het decor. Ik vond het decor ook heel speciaal, er werd fel licht gebruikt en een soort van blazers. Mevrouw Van Steenberghe vermeld ook in deze recensie dat de kostuums ook een spectaculair effect gaven. Het bovenstuk van de kledij werd ondergedompeld in een soort van kleurpoeder. De dansers hadden niet dezelfde kostuums aan. Dit vond ik dan ook goed, verschillende kleuren van kostuums zorgen er ook voor dat je aandacht erbij blijft. Mijn aandacht verzwakte nooit tijdens het kijken naar deze dansers. De dansers, 6 mannen en 6 vrouwen bewogen heel mooi over het podium en wisten dan ook elkaar perfect aan te vullen. Deze jonge dansers van ongeveer 20 jaar hadden zeer veel energie en dit zorgde er dan ook voor dat de bewegingen zeer vloeiend en gelijk waren.

Naast dat deze dansers perfect dansten, hadden ze ook acteertalent in zich. Ze wouden namelijk de toeschouwers een verhaal meegeven. Ik interpreteerde dit verhaal op mijn eigen manier en dit verschilt dan ook misschien met anderen. Voor mij toonde deze dansers dat als je even in een dip zit, moet je zeker niet je hoofd laten hangen. Het leven bestaat niet enkel uit werken en studeren. Ze wouden de kijkers meegeven dat dansen je door al je problemen door kan halen. Dansen zorgt voor volledige ontspanning. Deze boodschap gaven de dansers mee a.d.h.v. verschillende zaken. Zoals hun danstalent, de mooie zang van één van de meisjes, een fantastische uitvoering van de dans thriller, een korte toelichting van twee dansers, … .

Deze voorstelling was voor mij zeer geslaagd maar ik kan ook enkele minpunten aanmerken. Op sommige momenten was het zeer druk op het podium, de dansers liepen gewoon door elkaar. Dit was voor mij verwarrend! Naar wie moet ik nu gaan kijken? Wat willen ze hiermee uitdrukken? Een ander minpunt is misschien wel dat er soms gewoon werd geroepen tijdens de dans. Zoals één van de dansers riep: ‘Nu muziek Tom’. Dit stoorde me wel een beetje en dit hoorde helemaal niet bij het verhaal dat de dansers wouden overbrengen. 

Deze dansvoorstelling van Everland genaamd Fabuleus was zeker een ontdekking voor mij. De dansers brachten echt alles wat ze in zich hadden en toonden zonder twijfel hun fantastische danstalent. Ik vond het echt waanzinnig om andere mensen eens aan het werk te zien in mijn eigen passie. Van deze jonge mensen zou ik ook wel graag dansles krijgen, ze waren echt buitengewoon goed. Ik kan dus besluiten dat ik zeker nog naar dansvoorstellingen wil gaan. En dit mag zeker van de groep Everland zijn. Wie weet komen ze nog eens naar het Vondel. Dit hoop ik! Dansen is heel belangrijk voor mij en dit zal zeker niet veranderen in de toekomst! …






Geen opmerkingen:

Een reactie posten