zondag 27 februari 2011

Podium: Fabuleus (Everland)

Op het einde van de maand februari ben ik een dansvoorstelling gaan bijwonen. Namelijk op vrijdagavond 25 februari 2011. De dansvoorstelling heet ‘Fabuleus’  en is van de groep Everland. Fabuleus was te bewonderen in Halle in het cultuurcentrum ’t CC Vondel. De dansvoorstelling begon om 20u30 en duurde ongeveer anderhalf uur. Ik ging naar deze voorstelling samen met mijn zus en daarnaast was ook een groot deel van onze klas aanwezig.

Ik koos eigenlijk voor verschillende reden voor een dansvoorstelling. Één van deze reden is omdat dansen mijn passie, mijn hobby is. Ik dans al vanaf mijn 8 jaar en ik doe dit nog steeds met hart en ziel. Mijn dansprogramma is gevarieerd: klassiek ballet, Jazz dans, salondansen (vb: samba), barra terre (werken aan de lenigheid, …), tapdans, moderne dans. Naast dat ik drie keer per week ga dansen, treed ik ook regelmatig op. Met mijn dansgroep ‘Limelight’ treed ik op in rusthuizen, we willen deze oudere mensen een aangename namiddag bezorgen. Een andere reden waarom ik naar een dansvoorstelling ga is omdat ik nu eens naar andere hun danstalent wil gaan kijken i.p.v. zelf op te treden. Mijn verwachtingen voor deze voorstelling waren zeer hoog, mede doordat ik zelf ook dans.

Voordat ik naar deze dansvoorstelling ben geweest, wist ik nog niet veel over deze groep. Ik had wel al vernomen dat deze groep o.a. ging dansen op nummers van de King of  Pop, Michael Jackson. Dit vond ik echt waanzinnig tof want ik dans met mijn dansgroep ook op nummers van Michael Jackson zoals o.a. thriller. Daarnaast had ik ook al vernomen dat deze groep zowel moderne en klassieke dans verwerkt in hun choreografie. Dit leek me echt een goede combinatie, rustige muziek vermengen met een beetje hevigere muziek. Mijn besluit stond vast ‘Fabuleus’ moet echt de moeite waard zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten