zondag 5 december 2010

Expo: Wim Delvoye Knockin' on heaven's door


Categorie: Expo

* tentoonstelling: Wim Delvoye
                               Knockin' on heaven's door


In de herfstvakantie was ik al een film gaan bekijken en op de laatste dag van de herfstvakantie besloot ik iets te doen rond het thema Expo. Ik heb namelijk gekozen voor een tentoonstelling van Wim Delvoye genaamd “Knockin’on heaven’s door”. Op zondag 7 november ben ik samen met mijn ouders en zus met de auto naar Brussel gereden. Mijn ouders maakte een wandeling terwijl ik en mijn zus onze weg zochten in Bozar. We stapten Bozar binnen rond 15u30 en we hoopten Wim Delvoye’s werken eens op een nieuwe, andere manier te kunnen bewonderen. Ik had namelijk al eerder gehoord van Wim Delvoye in de lessen cultuurwetenschappen van het 4de middelbaar. In deze lessen hadden we een aantal kunstenaars besproken en Wim Delvoye was er één van. We hadden twee kunstwerken besproken namelijk de cloaca en de getatoeëerde varkens. Ik vond deze kunstenaar heel apart en toch speciaal. Hij maakt van heel gewone voorwerpen iets heel speciaals. Ik vind de cloaca iets heel verdenkend, niet veel kunstenaas zouden hierop komen. Wie denkt eraan het menselijk spijsverteringsstelsel te ontwerpen? Dit vraagt iedereen zich toch af! Waar blijft hij het toch halen? Deze voorstelling die loopt van woensdag 20/10/’10 t.e.m. zondag 23/01/’11 verwachtte ik veel van enerzijds omdat ik de kunstenaar al en beetje ken en anderzijds omdat ik weet dat hij steeds straf uit de hoek komt. Hopelijk laat hij zijn ideeën de vrije loop om mij te overtuigen en me te laten genieten van begin tot het einde! …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten