zondag 6 november 2011

Cultuuruitstap 1: Sleeping Beauties (Expo)


Mijn eerste cultuuruitstap is doorgegaan op 16 oktober 2011 om 16u. Deze tentoonstelling van ‘Sleeping Beauties’ was te bewonderen in het kasteel van Gaasbeek. Ik ben samen met mijn zus naar deze tentoonstelling gaan kijken. Terwijl mijn zus en ik een kijkje gingen nemen in het kasteel, maakten mijn ouders een wandeling rond het kasteel.

Ik heb deze activiteit gekozen omdat de beelden die op televisie werden getoond me aanspraken. Het was niet zomaar een tentoonstelling, er zat veel creativiteit in. Daarnaast koos ik ook de activiteit omdat ik weet dat het kasteel van Gaasbeek een sprookjeskasteel is, een prachtig kasteel met mooie natuur eromheen. Mijn verwachtingen waren zeer hoog, doordat ook het onderwerp me aansprak. Kunstwerken over slapen en dromen zijn inspirerend en origineel. Deze kunstwerken zetten ook aan tot denken.

Ik had nog nooit eerder over deze kunstenaar gehoord, dus dit was zeker een verassing voor mij.  Deze kunstenaar deed geen belletje rinkelen bij mij, maar ik hoopte dat ik na de tentoonstelling deze kunstenaar kan waarderen voor zijn creativiteit. Over zijn tentoonstelling kwam ik wel al iets te weten via televisie. Op de journaals werd verteld dat er een tentoonstelling “Sleeping Beauties” te bewonderen is in het kasteel. Als voorsmaakje werd er op televisie al een filmpje getoond. Dit zorgde ook voor een aanzet om naar het kasteel te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten