zaterdag 28 mei 2011

Mijn mening over de dansvoorstelling


Ik ben vol lof over deze voorstelling van Ballerino ‘Neptunus’. Het verhaal werd zeer mooi weergegeven. De hoofrol in het dansstuk is Neptunus, hij is een vis. Een meisje van ongeveer 10 jaar heeft een goudvis en die heet Neptunus. Dit meisje voelt zich zeer slecht omdat ze geen vrienden heeft, dat gevoel heeft ze toch. Ze heeft maar één vriend en dat is Neptunus. Het meisje vertelt altijd alles aan haar goudvis, ze heeft geen geheimen voor hem. Op een dag ontsnapt Neptunus uit zijn visbokaal. Het meisje start een hele zoektocht naat hem door heel de wereld. Van Amerika tot de Noordpool ... . Door in de verschillende landen te gaan, ontdekt het meisje nieuwe dansstijlen. Op het einde van het stuk vind het meisje Neptunus terug. Ze ontdekt dat ze meer als één vriend heeft.

Ten eerste was de kostumering fantastisch. De dansers waren telkens gekleed volgens het thema van de dans. Bijvoorbeeld: de kleine meisjes dansten op het liedje van de film ‘The Princess and the frog’ en ze waren allen in kikker verkleed. Één meisje die in het midden vooraan danste was de princes. Een ander voorbeeld is ook wanneer ze allen in Pinguin waren verkleed wanneer ze zich bevonden in het Noorden.

Ten tweede waren de dansen op zich ook zeer mooi. De choreagrafie die Magalie en de andere leraresen in elkaar hadden gestoken, waren briljant. Er was een zeer mooi afwisseling in de stijlen. Er was een variatie van klassiek, modern, hiphop, jazz, ... . De dans waar mijn voorkeur naar uit gaat is het ‘Zwanemeer’. De versie van het ‘Zwanemeer’ van Ballerino was heel anders maar zo uniek en formidabel. Tijdens deze dans was ik helemaal ontroerd, ik werd betoverd door de manier hoe de dansers hun gevoelens en emoties overbrachten aan het publiek. De dans waar het meeste humor in zat was ‘Oliver’. Van ‘Oliver’ bestaat ook een musicaal, deze dansgroep had er een zeer mooie choreografie van gemaakt.

Ten derde was de belichting helemaal op punt. De perfecte kleuren werden gebruikt, om zaken in de dansen duidelijk te maken. Daarnaast werden ook de spots op de juiste momenten in het stuk getoond. Naar mijn mening gaf de juiste belichting een meerwaarde aan het stuk.

Ten slotte kan ik besluiten dat deze balletvoorstelling een ontdekking voor mij was. De dansprestaties van ‘Ballerino’ waren top. Als er in de toekomst nog een optreden komt van ‘Ballerino’ zal ik niet twijfelen om kaartjes te kopen. Ik hou zielsveel van dansen, daarom vond ik het eens aangenaam om een andere balletgroep aan het werk te zien. Ondanks ik de prestaties uitermate goed vond, zou ik niet van dansschool veranderen. Iedere dansschool heeft zijn eigen manier van les geven en in de balletgroep ‘Limelight’ voel ik me ook al helemaal thuis. Mijn dansgroep geeft vaker optredens in vergelijking met deze balletgroep. Ik ga samen met mijn balletgroep in de schoolvakanties optreden in rusthuizen. Om oudere mensen een aangename namiddag te bezorgen! De balletgroep ‘Ballerino’ treed maar 1 keer om de 2 jaar op, wat ik zelf zeer weinig vind. Ik vind mijn dansschool natuurlijk beter dan ‘Ballerino’ omdat ik onze manier van dansen heel fantastisch vind. Maar op nu terug te komen op de dansvoorstelling ‘Neptunus’ vond ik deze zeer geslaagd. In mijn ogen was het grote applaus en de staande ovatie zeer verdiend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten