dinsdag 3 april 2012

Extra: Toneel Weredi - De stoel van Stanislavski en Thierry


Op zaterdag 31 maart 2012 heb ik samen met mijn zus een toneel bijgewoond in de gemeentelijke feestzaal van Beersel. De toneelvoorstelling startte om 20 uur, het toneel bestond uit 2 toneelstukken. De twee toneelstukken kregen de naam: ‘De stoel van Stanislavski’ en ‘Thierry.

Ik heb deze activiteit niet zomaar gekozen, de acteurs klonken niet allemaal vreemd in de oren. Thomas Van Riet uit mijn klas kreeg een rol in het toneelstuk ‘Thierry’. Daarnaast speelden Stanislas Despiegelaere en Ysys Denutte uit 6 Hum B een rol in het toneelstuk ‘De stoel van Stanislavski’. Mijn verwachtingen waren zeer hoog mede doordat ik de acteurs al een beetje kende. Ik was zeer benieuwd hoe deze drie ‘hummers’ zich kunnen inleven in hun opgelegde rol.

Ik heb deze activiteit gekozen omdat ik hou van een goed, ontroerend en grappig toneelstuk. Via Thomas van mijn klas kwam ik te weten dat er een toneel gepland was in Beersel. Ik kende drie acteurs, maar ik had hun nog nooit eerder zien acteren. Voor het opzoekwerk kwam ik ook te weten dat Thomas in het toneelstuk ‘Thierry’ de rol van Thierry ging vertolken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten