maandag 8 november 2010

Reactie op recensie


Reactie op de recensie van Ines Minten

Mijn reactie op deze recensie van Ines Minten: ik ben helemaal akkoord met deze recensie. De Pruimelaarstraat is een voorstelling waar de acteurs tonen waarmee ze in de knoop meezitten en aan de buren raad vragen. Niet altijd even goed geholpen door de buren weten ze toch raad met hun problemen. Het grootste probleem die heel de straat deelt is de vrouwenmoordenaar Staf Van Eyken. Waar iedereen op een andere manier mee omgaat. Kortom ga ik helemaal akkoord met haar eindoordeel: het grote pluspunt van deze voorstelling zijn ongetwijfeld de stevige acteerprestaties.
Mijn ervaring en belevenissen van deze voorstelling. De voorstelling begon: het decor was een soort muur tussen 2 tuintjes van buren. De acteurs namen plaats op het podium. Als ik het verhaal zou navertellen: de pruimelaarstraat, een straat waar elke buur zijn eigen problemen heeft. De meeste buren (bijvoorbeeld: Gilda de Bal, Jaak Van Assche, Tuur De Weert) hebben last van een vrouwenzot en een dronkaard. Elk proberen ze op hun manier een uitweg te zoeken. Sommigen vinden naar het proces van de dronkaard gaan de beste oplossing. Andere (vb. Tuur De Weert) kijkt ook graag wel eens met z’n vrienden in vrouwenboekjes waar vrouwelijk schoon het hoogtepunt is. Als zijn vrouw daar tracht achter te komen, is zijn uitweg zelfmoord. Hij probeert aan zijn leven een einde te maken d.m.v. een touw. Dit lukt niet, hij krijgt mondbeademing van een sympathieke buurvrouw. Zijn wens van dood te zijn komt niet uit in de plaats daarvan leeft hij verder als een plant. Ik vond deze toneelvoorstelling zeer geslaagd. Ik vond dat de 7 acteurs heel goed hun rol vertolkten en heel goed hun emoties toonden. Ik bleef heel de voorstelling heel geboeid kijken en soms kon er ook wel een lachje van af. Kortom ik vind het luidde, lange applaus zeer verdiend in mijn ogen.  
Deze voorstelling van ’t Arsenaal meer specifiek het toneel ‘De Pruimelaarstraat’ is een aanrader voor iedereen. Andere voorstellingen van ’t Arsenaal zouden me zeker ook interesseren maar dan zeker met deze geweldige acteurs. Deze acteurs kunnen je boeien heel de voorstelling door zonder één momentje van verveling. Geen verveling bij mij maar wel goed gelachen, zeker weten. Dus waarom niet nog zo’n een toneeltje bijpikken? Misschien later…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten