maandag 4 oktober 2010

Podium: De pruimelaarstraat

Categorie: PODIUM
  • Theater:  ’t Arsenaal – De pruimelaarstraat
Mijn eerste culturele uitstap is doorgegaan op 3 oktober 2010 om 15u. Deze culturele voorstelling vond plaats in ’t cc Vondel Halle. De pruimelaarstraat woonde ik samen bij met mijn zus. Van deze voorstelling verwachte ik veel, zeker omdat het een toneel is waar de personages in levende lijven aan het werk ziet. Bij een toneel kun je de emoties van de acteurs zeer goed zien, ze kunnen zich niet wegstoppen. Ik hoopte dat de acteurs me zouden raken door helemaal in hun rol te kruipen. En daarnaast me een soort moraal of les mee te geven. Kortom ze moesten me kunnen omverblazen met hun acteerwerk. Voor ik naar de voorstelling ging had ik al wat affiches zien hangen, zo kwam ik ook onmiddellijk te weten wie de toneelspelers waren. Zo kwam ik te  weten dat acteurs zoals o.a. Gilda de Bal, Tuur De Weert, Jaak Van Assche, … mee zouden spelen. Gilda de Bal vooral bekend voor mij als Bénédicte Rodenburg uit De Rodenburgs. Daarnaast ook Jaak Van Assche die iedereeen wel zal kennen van FC de kampioenen waar hij de rol vertolkt van Fernand Costermans die de kampioenen steeds een loer wil draaien. Een tweede acteur van FC de kampioenen die ook te zien is in de pruimelaarstraat is Tuur De Weert die bij de kampioenen het personage van Maurice de Praetere op zich neemt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten